The.52.Hertz.Lonely.

You’ve got the words to change a nation

The.52.Hertz.Lonely.

You’ve got the words to change a nation

The.52.Hertz.Lonely.

در روزگاران دور آن سوی اقیانوس های آرام من یک وال تنهای تنها بودم تا این که بالاخره راز تنهایی ام کشف شد
افتادند پی این که چرا دیگر وال ها آواز مرا نمی شنوند
جانم برایتان بگوید کاشف به عمل آمد که فرکانس آوازم فراتر از فرکانس معمول دیگر وال هاست از آن جایی که همیشه تنها کوچ می کنم مرا پنجاه و دو هرتز نامیدند همینی شد که می دانید تنهاترین وال جهان شدم
ظاهرا آدمها خودشان هم در سکوت آواز می خوانند اگر خوب دقت کنی به وضوح فریاد می کشند اما کسی انها را نمی شنود نه خودشان را و نه رویاهایشان را و نه قلبشان را
حال به من گفته شده آدمم ولی تو باور نکن هنوز والی هستم که با فرکانس پنجاه و دو هرتز آواز می خواند انگاری نامرئی باشم مرا نمی بینند نمی شنوند
با این حال هنوز در مهاجرتم دز این اقیانوس پهناور و این آواز تنهایی را می نویسم
زیرا که فهمیدم زندگی همین ادامه است و به لحظه ای بند ...


از طریق این  ایمیل  می توانید با من تماس بگیرید :)(=
the52hertzalone1 @gmail.com




بایگانی

خط قرمزی به نام استفاده ابزاری

جمعه, ۸ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۴۳ ب.ظ

من یک خط قرمز سفت و سخت دارم این که هر جریان فکری سیاسی حالا با هر جهت گیری از کودک و نوجوان استفاده ابزاری کند

برای مثال عزیزانی  در این روزها با  این که  واقف هستند پس از سه سال قرنطنیگی  بعضی از دانش آموزانشان  نمی توانند روان از روی یک متن بخوانند در نوشتن یک متن ساده عاجز هستند از حساب و کتاب عادی ریاضی باز می مانند نمی دانم  واقعا غیر منطقی ایست اگر  از شما خواهش  کنم  به عنوان یک معترض  اعتراض و مطالبه خود را به شکل دیگری بیان کنید هزاران راه برای مطالبه گری هست اما در این شرایط بحرانی که کودکان پس از سه سال قرنطینگی کورنا نیاز به توجه بیشتری در مسیر تحصیلی  دارند آنها را به عنوان اهرام فشار قربانی نکنید 

امروز وقتی شنیدم  برخی  به نشانه ی اعتراض از رفتن به مدرسه سر باز زدند با این حرکت موافق نبودم به نظرم منطقی نبود   چون به وضع دانش آموزانی فکر می کردم که به اندازه کافی قرنطیگنی کرونا سواد آنها را نشانه رفته است و اگر کاری نشود در آینده  این یک بحران جبران نشدنی ایست

     

 

درد یکی دو تا نیست زجر آور است کاش واقعیت نداشت   این روزها برای سرکوب  از کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی استفاده می شود که این نیز یکی از نمودهای استفاده ابزاری از کودک و نوجوان از طرف  جریان مقابل است 

نوجوانانی که حتی دیده شده نمی دانند چه طور باید یک باتوم به دست بگیرند و چه کسی ایست که نداند امنیتشان در این شرایط در خطر است

تا کی در این کشور هر جریان فکری برای پیشبرد منفعت خود کودکان و نوجوانان را سپر بلای خود قرار می دهد به جای آن که حافظ حقوق کودک و نوجوان باشد امنیت و جان  آنها را به خطر می اندازد از همه بدتر  بی آن که به او مجال تفکر و منطق بدهد عقاید خود را با سر‌نگ تزریق می کند  ... 

واقعا جای تقدیر دارد  جمعی از فعالین کودکان و نوجوانان در برابر استفاده ابزاری در جهت احقای حق  کودک و نوجوان بیانیه زیر  را به موقع منتشر  کردند :

💠 بیانیه بیش از ٨٠٠ فعال ادبیات و هنر کودک و نوجوان

تنها او پایدار است

این روزها در میان مردم خشمگین و دادخواهی که در اعتراض به کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی، دختر ۲۲ ساله‌ی سقزی، به خیابان آمده‌اند، نوجوانان به‌جان‌آمده‌ای نیز هستند که به امیدِ مشترکِ رقم‌زدن آینده‌ای روشن و عاری از بی‌عدالتی و جبر و سرکوب به اعتراضات پیوسته‌اند.

تأسف‌بار و دردناک اینکه، به‌‌ سیاق گذشته و به‌ جای شنیدن اعتراض‌ها و فراهم‌آوردن اسباب رضایت و آرامش معترضان، شماری کشته و زخمی و بسیاری دستگیر شده‌اند. مشاهدات میدانی نیز از حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در واحدهای ویژه‌ی نظامی و انتظامی حکایت دارد.

ما، جمعی از نویسندگان، مترجمان، روزنامه‌نگاران، تصویرگران، ناشران، مروجان کتاب، مربیان و دیگر فعالان فرهنگی و هنریِ حوزه ادبیات‌ کودک‌ و‌ نوجوان، ضمن همراهیِ قاطع با هموطنان دردمندمان، با صدای بلند اعلام‌ می‌کنیم بر اساس مفاد پیمان‌نامه‌ی جهانیِ حقوق کودک و همین‌طور قانون حمایت از اطفال و نوجوانانِ ایران، پاسخ هیچ معترضی، به ویژه معترض نوجوان گلوله و جای او در زندان نیست.

ما مجدانه خواستار آزادی فوری نوجوانان بازداشت‌شده و پایان‌دادن به سرکوب خونینِ معترضان هستیم. به‌ علاوه، به صف کردنِ عده‌ای نوجوان مسلح با پوشش نظامی در برابر مردم معترض، مصداق بارز نقض حقوق کودک و استفاده‌ی ابزاری از آنهاست؛ بی‌تردید این شیوه‌ی برخورد با نوجوانان برای آمران عواقبی ناگوار و غیرقابل‌جبران در پی خواهد داشت.

 

 

  • ۰۱/۰۷/۰۸
  • فاطمه:)(: